Προκηρύχθηκε το Μέτρο 123 Α του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, που αφορά την ενίσχυση επενδύσεων στη μεταποίηση και εμπορία γεωργικών προϊόντων στους τομείς κρέατος, γάλακτος, αυγών – πουλερικών, μελιού, δημητριακών, ελαιούχων προϊόντων, οίνου, οπωροκηπευτικών, σηροτροφίας- σαλιγκαροτροφίας, ζωοτροφών, σπόρων, ανθέων, αρωματικών & φαρμακευτικών φυτών.
Οι υποβολές προτάσεων ξεκινούν την 30η Δεκεμβρίου 2013 και μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού της πρόσκλησης που έχει οριστεί σε 100.000.000€ .
Δικαιούχοι
Όσον αφορά το είδος των δικαιούχων (Τύπος και Μέγεθος Επιχειρήσεων), αυτοί μπορεί να είναι:
- Ατομικές επιχειρήσεις
- Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ,, ΙΚΕ, Προσωπικές εταιρείες του εμπορικού νόμου, Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις κάθε βαθμίδας, Δημοτικές Επιχειρήσεις οι οποίες λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας).
Όσον αφορά το μέγεθος τους δικαιούχοι ενίσχυσης είναι:
- πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις κατά την έννοια της σύστασης 2003/361/ΕΚ της E Επιτροπής, για τις οποίες προβλέπεται το μέγιστο ποσοστό στήριξης ανάλογα με την περιφέρεια που ανήκουν.
- όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους, της περιοχής των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους κατά την έννοια του Καν. (ΕΟΚ) αριθ. 2019/1993
- επιχειρήσεις, που απασχολούν λιγότερους από 750 υπαλλήλους ή έχουν κύκλο εργασιών μικρότερο των 200 εκατ. Ευρώ, για τις οποίες προβλέπεται μείωση κατά το ήμισυ των μέγιστων ορίων της ενίσχυσης που προβλέπεται.
Σημείωση:
Οι δικαιούχοι της ενίσχυσης πρέπει:
- να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση
- να μην εκκρεμεί εις βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης για παραβάσεις σε ομοειδής δραστηριότητες
- να μην είναι προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια των κοινοτικών κατευθυντήριων γραμμών όσον αφορά κρατικές ενισχύσεις για την διάσωση και αναδιάρθρωση προβληματικών επιχειρήσεων (ΕΕ C 244/1-10-04).
- να τηρούν βιβλία Β’ ή Γ’ κατηγορίας
- να υποβάλλουν στα επενδυτικά τους σχέδια δαπάνες που δεν έχουν υποβληθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
- να δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια δεν έχουν υποβληθεί ούτε θα υποβληθούν για ένταξη σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους
- να υποβάλλουν αυτόνομα και λειτουργικά επενδυτικά σχέδια με ολοκληρωμένο χαρακτήρα
- να μπορεί να καταδειχθεί η φερεγγυότητα και η οικονομική βιωσιμότητα
- να περιγράφουν εκτενώς και με σαφήνεια τον τρόπο κάλυψης της ιδίας συμμετοχής, με ίδια κεφάλαια ή και δανεισμό. Σημειώνεται ότι το ύψος των ιδίων κεφαλαίων δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 25% του αιτούμενου κόστους της επένδυσης.
- να μην είναι υπό ίδρυση
Οι διατάξεις της απόφασης δεν έχουν εφαρμογή σε επιχειρήσεις που λειτουργούν υπό την μορφή της κοινωνίας, της εταιρείας αστικού δικαίου και κοινοπραξίας.
Τομείς Δραστηριότητας
Οι Τομείς δραστηριότητας των επιλέξιμων επιχειρήσεων είναι:
- Κρέας
- Γάλα
- Αυγά – Πουλερικά
- Μέλι
- Σηροτροφία – Σαλιγκαροτροφία
- Δημητριακά
- Ελαιούχα Προϊόντα
- Οίνος
- Οπωροκηπευτικά
- Άνθη
- Ζωοτροφές
- Σπόροι & Πολλαπλασιαστικό Υλικό
- Φαρμακευτικά & Αρωματικά Φυτά
Ποσοστά Ενίσχυσης
Κατάταξη Περιφερειών |
Περιφέρειες |
Ποσό επένδυσης ή Τμήμα Επένδυσης |
Ποσοστό Επιδότησης |
Περιφέρειες Στόχου μη Σύγκλισης |
Στερεά Ελλάδα |
από 100.000 έως 6.000.000 |
40% |
από 6.000.000 έως 10.000.000 |
35% |
||
Περιφέρειες Στόχου Σύγκλισης |
Αττική, Κρήτη, Πελοπόννησος, Δυτική Ελλάδα Κεντρική Μακεδονία Δυτική Μακεδονία Ανατολική Μακεδονία – Θράκη Ήπειρος Ιόνια Νησιά Θεσσαλία |
από 100.000 έως 1.500.000 |
50% |
από 1.500.000 έως 3.000.000 |
45% |
||
από 3.000.000 έως 6.000.000 |
40% |
||
από 6.000.000 έως 10.000.000 |
35% |
||
από 1.500.000 έως 3.000.000 |
60% |
||
από 3.000.000 έως 6.000.000 |
50% |
||
από 6.000.000 έως 10.000.000 |
35% |
Δεν ισχύουν οι περιορισμοί μεγέθους επιχειρήσεων, ως προς το μέγιστο ποσοστό ενίσχυσης στο έδαφος των μικρών νησιών του Αιγαίου.
Β) Για επιχειρήσεις που έχουν πάνω από 250 υπαλλήλους και μέχρι 750 ή έχουν κύκλο εργασιών από 50 εκατ. ευρώ και μέχρι 200 εκατ. ευρώ, ενισχύονται με το μισό του μέγιστου ποσοστού που προβλέπεται σύμφωνα με τον κανονισμό 1698/2005.
Ενισχυόμενες Δαπάνες
Η ενίσχυση αφορά σε υλικές ή / και άϋλες επενδύσεις και συγκεκριμένα:
- Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
- Κατασκευή ή βελτίωση ακινήτων.
- Προμήθεια και εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού συμπεριλαμβανομένου και του λογισμικού πληροφορικής και του εξοπλισμού των εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί τη λειτουργία της μονάδας.
- Εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων όχι ως μεμονωμένη δράση αλλά ως τμήμα της συνολικής επένδυσης.
- Αγορά καινούργιων οχημάτων – ισοθερμικών βυτίων, αναγκαίων για τη μεταφορά του γάλακτος προς το χώρο τυποποίησης – μεταποίησης, καθώς και την αγορά καινούργιων οχημάτων ψυγείων μόνο για τα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου πελάγους.
- Την αγορά οχημάτων για τη μεταφορά των ζωικών υποπροϊόντων, στα πλαίσια της δράσης που αφορά σε ίδρυση επέκταση και εκσυγχρονισμό μονάδων αδρανοποίησης υποπροϊόντων σφαγής.
- Γενικά έξοδα, μέχρι 5% του συνολικού προϋπολογισμού, όπως αμοιβές μηχανικών και συμβούλων,
- Δαπάνες για μελέτες σκοπιμότητας, δαπάνες για τη δημιουργία αναγνωρίσιμου σήματος (ετικέτας) του προϊόντος, απόκτηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, έρευνα αγοράς για τη διαμόρφωση της εικόνας του προϊόντος (συσκευασία, επισήμανση)
- Απόκτηση πιστοποιητικών ποιότητας από αρμόδιους οργανισμούς (ISO, HACCP κλπ.).
- Αγορά fax, τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, δικτύων ενδοεπικοινωνίας και ηλεκτρονικών υπολογιστών (συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας κειμένων, software telescripteurs) και συστημάτων ασφαλείας των εγκαταστάσεων.
- Κατασκευή κατοικίας φύλαξης των εγκαταστάσεων μέχρι 50.000 ευρώ.
- Τα έξοδα για την κατασκευή γεώτρησης προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της μονάδας
- Στο πλαίσιο των δράσεων που αφορούν σε ιδρύσεις σφαγείων ή/ και εκσυγχρονισμού – συμπλήρωσης υφιστάμενης σφαγειοτεχνικής υποδομής και δεδομένης της υποχρεωτικής ταξινόμησης των σφαγίων χοίρου με βάση κοινοτική κλίμακα ταξινόμησης, θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη η προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού για την εφαρμογή της σύμφωνα με τα οριζόμενα στις αποφάσεις της Επιτροπής της 17/07/89 αριθ. 89/449 ΕΟΚ κα της 25ης /10/10 αριθμ 2010/642/ΕΕ
Οι κυριότερες διαφορές που προκύπτουν σε σχέση με την προηγούμενη πρόσκληση είναι οι ακόλουθες:
- για την ίδια συμμετοχή αρκεί αναφορά, χωρίς τεκμηρίωση με αντίστοιχη προσκόμιση αποδεικτικών εγγράφων,
- η ενεργοποίηση του χρηματοδοτικού εργαλείου του ΕΤΕΑΝ – ΤΑΕ (Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας),
- η δυνατότητα να υποβάλουν αιτήσεις ενίσχυσης και οι φορείς που έχουν εγκριθεί στα πλαίσια προηγούμενων προκηρύξεων του Μέτρου, για διαφορετικό φυσικό αντικείμενο,
- η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων σε περισσότερους του ενός τομέα για την ίδια ή διαφορετική περιοχή, στα πλαίσια ενιαίας μελέτης,
- η δυνατότητα μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων από Χώρες εκτός της Ε.Ε., στις περιπτώσεις προϊόντων που δεν παράγονται σε αυτές και χρησιμοποιούνται για την παραγωγή βελτιστοποιημένου τελικού προϊόντος συνολικά ή μεμονωμένα και μέχρι ποσοστού 20% της συνολικής προτεινόμενης επεξεργασίας πρώτων υλών,
- η διάθεση του 20% των πόρων του προγράμματος για επενδύσεις από 5.000.000 – 10.000.000 ευρώ να πραγματοποιείται εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις και σε αντίθετη περίπτωση να διατεθούν στις λοιπές κατηγορίες,
- εξαιρέθηκε η υποβολή των αιτήσεων σε έντυπη μορφή στις συναρμόδιες υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ και των Περιφερειών της Χώρας,
- προβλέπεται η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων με τη διαδικασία να καθοριστεί με Υ.Α.,
- στα δικαιολογητικά έγγραφα που θα συνοδεύουν την αίτηση και όσον αφορά στην μίσθωση ακινήτου προβλέπεται η δυνατότητα μίσθωσης οικοπέδων και εγκαταστάσεων με ιδιωτικό συμφωνητικό υπό την προϋπόθεση προσκόμισης συμβολαιογραφικής πράξης και πιστοποιητικού μεταγραφής με τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται προκειμένου να εκδοθεί η απόφαση ένταξης,
- στα δικαιολογητικά έγγραφα που θα συνοδεύουν την αίτηση και όσον αφορά τις υπεύθυνες δηλώσεις αυτές να περιοριστούν σε μία,
- δυνατότητα ελέγχου πληρότητας με προθεσμία 15 ημερών για την υποβολή των τυχόν ελλειπόντων δικαιολογητικών,
- περιορισμό του χρονικού διαστήματος υποβολής της πρώτης αίτησης πληρωμής από τους 12 στους 8 μήνες, χωρίς δυνατότητα παράτασης, τόσο της πρώτης αίτησης πληρωμής όσο και του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης,
- δυνατότητα χρήσης εξωτερικών πιστοποιημένων αξιολογητών για την επιτάχυνση της απορρόφησης των κοινοτικών πόρων,
- δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής της δημόσιας δαπάνης, όπως προβλέπεται στον Κανονισμό.
Πρόσφατα σχόλια